where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

onsdag, december 14, 2005

shit nu åt jag upp mina naglar igen, fan!

Landet.

- Vi tänkte disskutera injektionsteknik i eftermiddag. Vill du vara med?
- Ja visst, det är alltid bra.
- Vi ses runt ett-tiden.
- Ok.

Då tänker man schysst; lite bilder, lite snack, kanske nån video. Och så var det klart.

Klockan halv två.
- Det blev lite försenat, men det är väl ok?
- Ja, ja.
- Då sätter vi igång.
Lite anatomirepetition. Disskusion kring olika kortisonberedningar, tekniker, syften etc etc.
- Då går vi in och övar då.
Ehhh, va??? Vad menar de? Öva på vad?

- Kolla här.
Han fyller upp sprutan med koksalt, sätter sig på britsen och visar hur man lägger kvaddlar - på sig själv!!!!! Oh -my -god! (kvaddel = små "kuddar" av koksalt precis under huden, verkar smärtlindrande) Sedan räcker han över sprutan till mig.
- Nu är det din tur, försöka lägga en ca tre millmeter från den här. (han pekar på sin arm)
Jag stirrar på sprutan, men visst varför inte?


(jag vill bara tillägga för de som inte förstått det, jag är läkarstudent, jag var på en vårdcentral, det var erfarna doktorer som höll i undervisningen, inget annat än koksalt och bedövningsmedel injicerades, alla instument som användes var sterila, och det är jättebra för mina framtida patienter att jag fått öva på det här viset..)

4 Comments:

  • At 10:13 fm, Blogger Östermalmsräven said…

    Oooh gosh vad läskigt, läkare och läkarstuderande är från en annan värld...

     
  • At 4:28 em, Blogger felicia said…

    foxystumpan, jag kan ju inte skriva sanningen....(som om nu någon skulle tro mig..)

    nej du har så rätt, jag vill kräkas på mig själv när jag måste skriva min präktighet på allas näsa....det är nåt djävla aschbergerdrag..

    hoppas för övrigt du får en trevlig helg.. hihihi..


    ps. vi är från den där planeten som kallas jorden, har bara en måne (åhhhh jag är så "rolig"...måste sova, dagens och alla andra dagars ursäkt)

     
  • At 3:02 fm, Blogger Martin said…

    yo! felicia du tar ut dina egoproblem över oss andra överklasskidz utan att visa hänsyn när du kommenterar våra vardagar, respekt, och sedan säger du att du att du kräks din miss pretto för att du är läkare och jag tänker att shit jag är full men det här går minsan inte ihop. Aight!? Love an respect an all but show me some love some time. Someone gotta love mr M too. Det är all. Och skriv mer det är värsta harlekinkliffhangernovellen utan slut. Jag blir ond om du tänker ta betalt för upplösningen.

     
  • At 12:59 em, Blogger felicia said…

    betalt, det var ingen dum ide...

     

Skicka en kommentar

<< Home