where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, november 28, 2005

tävling

Äckligast jobb vinner.

Mitt värsta är ett halvår som fiskekaksstekerska norr om polcirkeln. Jag stod hela dagarna i fiskstekos. Huden blev impregnerad av fetterna som osade från plattorna - minst en gång i månaden var jag tvungen att hälla fettlösande medel i avloppet. Långa, smala, rosa parasiter (maskar) kröp upp från fiskekakornas innanmäte då de stektes... Det ingick i arbetsuppgiften att dra bort så många som möjligt av dessa.

Fler tävlande?

3 Comments:

  • At 8:47 em, Anonymous Anonym said…

    Du vinner nog, men ändå: Att stå i ett kylrum tillsammans med ett gäng storvuxna iranier med liten fallenhet för något annat språk än modersmålet, sysslande med att slita ur ben ur halvfrusna men åtminstone redan tillagade, halshuggna och itudelade ankkroppar. Deboning, en av sysslorna i den engelska poultry factory jag jobbat i.

     
  • At 7:06 em, Blogger Martin said…

    Sälja villalarm över telefon?

     
  • At 5:54 em, Blogger Lisa said…

    Njurkliniken Huddinge sjukhus är det äckligaste ställe jag jobbat på. Inte för att patienterna var äckliga utan för att personalen åt upp patienternas mat när de var på undersökningar. För att de lät en kvinna som trillat i golvet ligga kvar i sin egen avföring. Personalen hade ju möte. För att en ointresserad sjukslöterska vägrade ge en döende man morfin för att "han redan fått". Jag kröp upp i hans säng och höll om honom och höll om honom tills han slutade andas. Jag skulle egentligen gått hem eftersom mitt pass var slut, Men ingen annan hade lust att sitta hos honom.
    När hans anhöriga kom var jag tvungen att ljuga för dem och säga att han inte hade haft ont alls. Men det äckligaste var att jag inte hade vett att anmäla skiten.

     

Skicka en kommentar

<< Home