where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

söndag, november 06, 2005

alla arbetslösa akademiker hamnar på kassan...

och med kassan menar jag föräkringskassan...

Mmmmmm, indiskt är så mycket bättre bakfyllemat än pizza.

Kvällen börjar med kommentaren "nu går föräldragenerationen.." när vi skulle gå. Tack, tack. Detta efter århundradets mest komplicerade spritlek som föranledde betydligt snabbare alkoholkonsumtion än beräknat. Men det var ju punk på rea.

Nästa anhalt är jag babyn på (ok miss norrland är två månader och en dag yngre än mig men hon jobbar...) och den enda som fortfarande lever på studielån. När jag gör en demonstrativ gest för att sätta punkt för debatten slår jag av mig glasögonen. Förtog effekten.


Dagens projekt:

1. Koka bönor och göra matlådor.
2. Glo på tv.
3. Lyssna på jazz.
4. Tacka gud för att jag inte kommer vara en arbetslös akademiker om ett år.
5. Soldans.

eventuell bubblare: bada badkar