where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

torsdag, oktober 27, 2005

tavelhållare sökes

Du! Hallå! Killen, mannen, snubben som såg ut vara plockad direkt från en fyrtiotalsfilm. Buspojken. Anderssonskans Kalle, fast vuxen. Med lysande blå ögon. Det enda som fattades var hår och en hatt.

Kommer du ihåg första kvällen? När vi travade hemåt uppför backarna som var isbeklädda. Hem, till kyffet i källaren där jag ibland blev inlåst av snömassorna som rasade från taket. Norrskenet gjorde hela himlen grön. Vi låg i en snödriva en stund. Din skäggstubb var den hårdaste jag stött på. Jag var helt uppskavd i nyllet dan därpå.

2 Comments:

  • At 11:24 em, Anonymous Anonym said…

    I can't be that man for you, men min skäggstubb kan vara vass den med.

     
  • At 12:23 em, Blogger felicia said…

    erhh...alltså...jag hoppas du driver med mig...ingen behöver vara den pojken, det är bara ett roligt minne...

    men skäggstubb är ALLTID ett plus..

     

Skicka en kommentar

<< Home