where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, mars 27, 2006

aoooee

Blivande läkare och riktiga läkare hatar löpsedlar där det står "bla bla kan vara dödlig sjukdom" eller "bla bla kan leda till allvarlig sjukdom". Vi suckar. Vi skulle aldrig gå på nåt likande, vi förlitar oss på riktig vetenskap och inte riktad vetenskap. Det är just därför som jag för tillfället hjärngympar med sudoku samtidigt som jag ser på slöa tvserier...

2 Comments:

  • At 11:45 em, Blogger n/x said…

    Jag vet från säkra källor att läkare går i genom en rad udda perioder i sitt liv. Den tidiga medelålderns läkare är en cynisk halvalkis som utnyttjar hemarbetetsavtalen bortom rimlighetens yttersta gräns. Runt femtio så börjar de tröttna på att ta hand om lågutbildade, bidragssökande socialfall dagarna i ända och börjar fundera på något praktiskt. Män satsar på snickare medan kvinnorna satsar på glashus där de tar hand om importerade växter ( beronde på hur utbildad du är som kvinna, väldigt mycket poäng och du kommer söka dig in på mystiska vägar med rötter i kina/norrland). Men det är först i de högre åldrarna. Det första som händer aspirerande läkare är allvetandet. Eller rättare sagt, det börjar formas där nere i den mörka vrån som fick personen att bli läkare från första början. Men det är ett känsligt ämne.Samt att du kommer märka att desto äldre du blir och mer erfaren du blir kommer du inte längre samtala med människor, utan istället kommer du syssla med ytterst självupptaget monologiserande. När du är sextio kommer du hålla tal för kassören på konsum. You're a god now baby, get used to it.

     
  • At 8:01 em, Blogger felicia said…

    Wow, det här är den längsta kommentaren jag någonsin fått. Jag vet inte ens vad jag ska svara på den.. den som lever få se?

     

Skicka en kommentar

<< Home