where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, mars 27, 2006

it's so fucking romantic

Min elvaåriga systerdotter har bytt namn på msn till "jag hatar ....." och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Jag tycker nog inte om det. Samtidigt drar jag mig till minnes att jag skrev nåt i stil med "jag ångrar att jag inte lappade till xxx när jag hade chansen" i en sån där bok över ens vänner häromsistens. Jag var något överförfriskad när jag skrev det och hade under dagen av någon underlig anledning diskuterat xxx. Hursomhelst, jag var femton och xxx var högstadiets värsta subba och som alla subbor på högstadiet körde hon med allt och alla. Den kvällen var det jag som stod på agendan. Jag tror bestämt det hade att göra med en pojke. Otippat. Hon stod där och skällde ut mig inför hela världen och jag ville verkligen bara slå henne så att hon skulle hålla käften. Jag gjorde några lama försök att försvara mig men egentligen stod jag mest där och tog emot, skopa efter skopa efter skopa. Jag kokade men teg. Som alltid. Så här i efterhand önskar jag att jag hade gjort nåt. Satt ner foten, med tyngd. Våld och starka känslor är inte alltid fel.

1 Comments:

  • At 7:50 em, Blogger felicia said…

    Bästa Foxy!

    Jo, visst ska jag lära min systerdotter om hur vi människor borde bete oss mot varandra. I synnerhet som jag är hennes gudmor också och då visst har ansvar för hennes moraliska utveckling. Men då det på HENNES msnnick står "I love you...." så känns det som jag redan kommit en bit på vägen..

    Med vänliga hälsningar
    Felicia

     

Skicka en kommentar

<< Home