where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

lördag, mars 11, 2006

karaktär är överskattat

Som de flesta människor i vårt avlånga land säkert har uppmärksammat är det alldeles för djävla kallt!!!! Minus tio i mars, what the fuck is that about? Det funkar inte ens i två sekunder att askäckt tänka "men på det här viset uppskattar jag våren mer när den väl kommer".. Jag vill ha varmt nu! Cykelväder och vårfäknar!!!!!!

När det gäller stamcellsforskning har jag inga moraliska invändningar, inga överhuvudtaget faktiskt. Inte kring själva forskningen. Som alltid finns det ett litet men och det gäller resursfördelningen. Stamcellsfoskningen kan säkert bli asgrym och hjälpa några personers liv på ett helt fantastiskt sätt, men det kostar och det kostar mycket. Pengar som ska tas varifrån? Finns det annan foskning man skulle kunna lägga de pengarna på, som HIV- eller malariavaccin? Det är förhållandevis få människor som kommer bli hjälpta av stamcellsfoskningen, ett malariavaccin däremot...

Sådana här dagar när det är kallt och för djävligt, människor är idioter och jag måste plugga då önskar jag att jag hade en heliumballong hemma. Jag har tänkt mycket på det här och jag har insett att det finns en sak jag aldrig kommer sluta tycka är roligt: heliumrösten.