where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

onsdag, oktober 26, 2005

Tjaba tjena

Jag vet vad din familj betyder för dig. I synnerhet din mormor. Jag vet hur mycket du tycker om dina hästar. Och alla dina andra djur. Jag har sett dig gråta när de dött.

Jag vet vad du tycker är viktigt och vad du skiter i. Jag tror vissa ränder aldrig går ur.

Jag vet vad du gjorde första gången du var full. Var du var, vem du ringde och varför. Jag vet att du fick prata med hans mormor. Du svor att du aldrig mer skulle dricka. Det blev inte så. Jag har torkat dina byxor rena från spyor. Jag är ledsen att jag missade det som hamnat i bakfickan. Du är den enda jag vet som spytt sig själv i bakfickan. Jag är fortfarande imponerad, jag vet ju att du är vig som ett kylskåp.

Jag vet när och av vem du fick din första kyss. Jag vet vad du tyckte om den. Det var en kompis till den killen som du senare gjorde "allt" med.

Jag har druckit alkohol med dig säkert några miljoner gånger. Jag vet vad du gjorde efter att jag tultat iväg med spriten första gången jag blev full. Det var trettio grader kallt ute. Jag vet att du försökte hindra mig från att hoppa ner från den där verandan senare på kvällen. Men det gick ju bra, jag bröt inget.

Jag vet vad som hände den värsta natten i ditt liv.

Jag har bastat med dig endast iförd dina nya get'a'grips. Du var naken. Det var jag som hade kängorna. Tyvärr finns bildbevis.

Jag har suttit inlåst på en toa med dig och tröstat dig när du var ledsen. Jag fick dig att röka för första och enda gången i ditt liv i ett försök att få dig att glömma. Du skrattade och svajade. Sen blev du helt blek. Jag höll undan ditt hår när du spydde.

Jag har blivit avskavd mot ett träd av en av dina hästar. Jag har sällan sett dig skratta så mycket som då.

Jag har hållit om dig när du behövde sova men inte kunde för att du grät så att du skakade. Du har suttit med mig på ett toagolv i Tjeckien när scenariot var det omvända.

Jag har stått i hörnet på en burger king-toalett med näsan mot väggen och händerna för öronen vilt sjungande när du kom att du måste göra nr två. Du skrattade så att du knappt kunde. Folk stirrade på oss när vi kom ut. Jag sjöng väldigt högt.

Jag har sagt till dig hur mycket jag älskar dig. Du har sagt det samma till mig. Vi har sagt det skrattande, gråtande, slentrianmässigt, på fyllan, nyktert, inför folk. Och för att jag verkligen menade det. Fortfarande.