where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, juni 12, 2006

nobelpristagare i psykiatri, det ska jag bli

- Du talar vädigt korrekt svenska. Det var nåt av det första jag tänkte på när jag träffade dig.
- Min mamma är svenskalärare så det är därför. Men hon har aldrig lyckats ta ur mig vissa dialektala uttryck och ord. Det går bara inte. Jag kan inte säga skurit, jag säger skärt.
- Vi pratar inte om färgen då?
- Nej, jag har skärt upp bröd.

Frågan är nu bara om det där samtalet ägt rum eller inte. Och i så fall med vem.

7 Comments:

  • At 1:59 em, Blogger n/x said…

    varit ett centralt tema på vår blogg på senaste också.

     
  • At 9:30 fm, Blogger Akut Insikt said…

    Alla mina vänner från Gotland säger skärt istället för skurit. Gamlare istället för äldre. och så vidare och så vidare.

     
  • At 11:08 fm, Blogger felicia said…

    Jag är inte från gotland.

     
  • At 11:24 em, Blogger Akut Insikt said…

    Nej... men du skulle, skulle kunna vara från Gotland som Ted Borg skulle ha sagt.

    http://hem.passagen.se/orstrom/varan20.jpg

     
  • At 11:06 em, Anonymous Anonym said…

    Det heter ju dessutom "svensklärare".

     
  • At 12:41 fm, Blogger felicia said…

    Ja.

     
  • At 10:53 fm, Anonymous Anonym said…

    Akut insikt: det där är Romeo Olsson!

     

Skicka en kommentar

<< Home