where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

lördag, maj 13, 2006

nyskjuten tjäder

Ett av de mest bisarra fenomen som finns måste ändå vara katter i koppel.

De senaste dagarna har jag intensivt gjort allt i min makt för att inte öppna mina böcker. Det är ju ändå bara den viktigaste tentan jag ska göra på sisårdär två år. Utan den får jag inte påbörja min AT-tjänst i höst, skulle just vara fint. I och för sig skulle jag då inte behöva flytta till den där"god-forsaken-shit-hole", men det har säkert blivit mycket bättre sen jag gick på gymnasiet. Och jag har ju trotts allt aldrig bott där. Bara åkt dit för att äta på McDonalds och handla på H&M. Är man uppvuxen i obygden åker man tio mil för sånt.

Mina kursare har fixat med en riktigt tjusig examensfest som kostar alldeles för mycket pengar, vi ska t&m bo på hotel. Läkarbarn, det säger allt. Till denna har jag, igår och idag, desperat letat efter en passande klänning. Jag har hittat en alldeles underbar. Den är vit och har ett sandgrönt mönster. Sanchomannen ansåg på min beskrivning att en rosatonad makeup borde vara det enda rätta. Jag instämmer. I will be so pretty. Fåfänga är da shit.

Nu ska jag läsa DN's etikettsida.

3 Comments:

  • At 9:12 em, Blogger Morelli said…

    10 mil? du är från norrtälje alltså? fast du kan ju även vara från nyköping....fast jag chansar på norrtan

     
  • At 10:20 em, Blogger felicia said…

    Hahaha!!! Nej, det var helt fel chansat. Inte ens rätt del av landet, tänk mer den stora sjön och sen norrut..

    I norrtälje borde väl f.ö. finns McDonalds???

     
  • At 7:25 em, Blogger Morelli said…

    sundsvall alltså
    nej_ umeå!
    ja....mc d finns nu jag...jag glömmer bort att du ÄR ung

     

Skicka en kommentar

<< Home