where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, maj 01, 2006

1 maj

Jag tycker det är hysteriskt roligt att "reclaim the city" har startat upplopp i Stockholm, även om jag utgår från att mediarapporteringen som vanligt är snedvriden. Antagligen är det nån som varit full och ramlat över en soptunna, sen blivit arg och sparkat på tunnan och den råkade fara iväg rätt in i ett skyltfönster. Jag ser det hela fram för mig. Som klippt och skuret för en stumfilm. Löpsedlarna är ett måste.

Annars under dagen har jag insett en strategi måste finnas, en strategi för att glömma denna pinsamma händelse. Det har jag gjort, men det kan jag inte skriva om här för den är snuskig.

2 Comments:

  • At 4:34 em, Blogger Chris said…

    reclaimarna är de mest tacksamma att hacka på nu så media hugger och mumsar I guess. men kom igen, är inte sotade ögon ute så här 2006? reclaim the pink makeup, bråkstakar.

     
  • At 5:07 em, Blogger felicia said…

    Personligen är jag ingen direkt fan av reclaimarna men de är ganska underhållande måste jag säga. Det snackas hej vilt om kärlek hit och dit och sen blir det bråk - vilket då massmedia brukar kalla upplopp. Båda parter är faktiskt lika komiska vid närmare eftertanke.

    Men jag håller med "reclaim the pink" låter som en bra slogan.

     

Skicka en kommentar

<< Home