where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

söndag, januari 15, 2006

xxx

Inflyttningsfest. Trevligt, men nån gång in på småtimmarna inser jag att jag måste ta mig hem. Skyndar till spårvagnshållplatsen och det står otroligt nog en spårvagn där och väntar på mig. Går på. Betalar. Sätter mig på första bästa säte. Tar upp mobilen för att roa mig med ett töntigt spel. En man sätter sig på platsen bakom.

Jag sitter med båda benen ut från sätet, helt plötsligt känner jag att nåt slår emot min ena fot. Det är mannen bakom som råkat sparka till mig, inget mer med det tänker jag och fortsätter spela. Det händer en gång till och jag tittar på honom, han flinar mot mig.
- Lägg av, säger jag bryskt.
Han fortsätter. Jag byter plats, han följer efter. Det är ganska uppenbart vad han vill, han säger det t&m. Hur, hur kan någon tro att han skulle få knulla med den strategin??!

Jag smiter av spårvagnen i ett obevakat ögonblick, rycker av mig min iögonfallande mössa och springer till bussen. Nu är jag hemma ensam och utan blessyrer. Men visst, han ska väl ha cred för att han tänder på någon i en underbar blå/turkos MFF-mössa.

4 Comments:

  • At 1:11 em, Blogger deeped said…

    Vilket pucko.

     
  • At 12:02 fm, Blogger felicia said…

    Mannen/pojken/snubben var väl i tjugofemårsålderna, såg hyfsat bra ut(?), skejtarstil och verkade vara allmänt berusad, äcklig och/eller påtänd... Precis en sån man vill ta med hem för att bli påsatt av - jag vet inte vad det tog åt mig..

     
  • At 10:21 fm, Blogger Morelli said…

    En del manliga individers självbild upphör aldrig att förvåna

     
  • At 11:45 em, Blogger Pia-Pralin said…

    Det kanske var mössan han tände på :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home