where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

onsdag, februari 08, 2006

cancer

Fuck it.

Har suttit i timmar och letat efter namnet på en låt från när jag var liten. Jag har fått för mig att den är från mitten av åttiotalet men allvarligt talat har jag inte den blekaste aning. Jag tror jag skulle minnas namnet på den om jag bara såg det nånstans. Alltså har jag gått igenom x antal listor över musik från åttiotalet, med föga framgång. Det enda jag minns är videon, en kille och en tjej i ett hus som sjunger om att kärleken tagit slut. Ringer det en klocka hos någon?

Fuck it.

11 Comments:

  • At 8:56 em, Blogger felicia said…

    Det är det jag inte kommer ihåg, bara att det handlar om att kärleken tagit slut. Om jag inte minns helt fel är huset i totalt kaos, ev rivningsmässigt... Mycket att gå på, va?!.. Jag komerinte ens ihåg hur låten går bara att jag tyckte om den när jag var typ tio eller så..

     
  • At 9:31 em, Anonymous Anonym said…

    Sjunger både killen och tjejen i videon?

    Annars tänkte jag på Everything but the girl - Protection.

     
  • At 9:59 em, Blogger felicia said…

    Ja, alltså jag var lite inne på att det kunde vara nåt med everything but the girl...men sen jag vet inte, jag tror han var lixom lite "rundare" än ebtg-snubben, men jag ska kolla upp..
    Tack tack

     
  • At 10:02 em, Blogger felicia said…

    Det var inte den...

     
  • At 8:23 fm, Blogger deeped said…

    Min första tanke var Mel C och Bryan Adams men det kändes väl modernt... På mitten av åttiotalet lyssnade jag nästan enbart på goth och svartrock så jag kan inte påstå att jag känner mig uppgraderad på musik om kärlek ;)

     
  • At 12:39 fm, Blogger felicia said…

    Nope det var absolut inte den, så liten är jag inte...

     
  • At 2:06 em, Blogger Morelli said…

    hej hopp felicia, kan inte inte hjälpa till i ärendet...tänker bara på en barbie benton låt men det är tio år tidigare.."aint that just the way..."
    Och om foxy tänker återupptstå någongång i någon annan skepnad vill jag gärna veta det..

     
  • At 3:12 em, Blogger felicia said…

    Det verkar som om ingen vet vilken låt det är jag menar, å andra sidan är ju min beskrivning något vag...
    Vad gäller foxystumpan kan jag säga att det lönar sig att kolla kommentarerna hos Sancho... Men jag hoppas hon återuppstår på riktigt snart..

     
  • At 12:24 em, Blogger Spökplumpen said…

    själv tänker jag på Jason Donovan och Kylie, dom gjorde nån duett på det temat tror jag. Och så Natalie Imbruglia-videon Thorn, när hon står i ett rörigt rum och plutar med läpparna och är lessen. Men den är ju herregud från 90-talet.

     
  • At 12:22 em, Blogger Johan Miderberg said…

    "Dont give up" med Peter Gabriel och Kate Bush. BOM! Där satt den. Jag bugar och bockar för applåderna.

     
  • At 11:45 fm, Blogger felicia said…

    Suck det var inte den heller, men det var ett bra förslag.

     

Skicka en kommentar

<< Home