where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, januari 02, 2006

hallå, ett träd!!

Rosa mössan på. Enligt en av mina bästa vänner är den så, ehhm, lysande att hon måste använda solglasögon när jag använder den. Jag tycker den är alldeles underbar. Inhandlade den och en fantastiskt blåturkos tröja för något år sedan när jag var på besök i huvudstaden. Det hela slutade med att jag fick lifta hem. Jag blev bjuden på fika av ett par i femtioårsåldern som även passade på att inhandla keramik för tre tusen kronor av cafeinnehavarna/keramikerna. Jag tror jag åkte nästan fyrtio mil med dem.

Backen var så där halvdan, tyvärr hade den upptäckts av andra åkare tidigare och snön låg inte helt tätt. Sista åket fick jag i alla fall upp en faslig fart och höll på att dundra in ett träd. Men jag klarade mig oskadd undan genom att rycka sönder påsen.

Väl hemma inser jag att det inte var det bästa sättet att kurera en förkylning på, jag sitter med min stora pläd runt mig och fryser som en gnu på grönland trots att alla element är påslagna.

ps. Foxy - du kan även smörja näsan med olivolja.