where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

söndag, januari 01, 2006

1 januari

-Ahhhhhhhh! Eieheheheeeeeeeee! Ohhhhhhhh! A-a-a-a-a-a-a....
Hon har hållit på så där i en timme nu. Det är flickan med de långa flätorna, hon springer runt, runt och låter - högt. Jag förstår ingenting, jag kan inte ens avgöra om hon är glad eller ledsen. De andra rycker på axlarna och säger att jag ska strunta i henne.

knack-knack

Jag öppnar dörren, där står mannen med den röda sombreron. Han har en enorm, lång rock på sig.
- Hej, säger jag förvånat.
- Hej, jag har en nyårspresent till dig säger han och räcker över en amaryllis.
- Tack.
Han ser på mig och lyfter på sombreron.
- Jag måste tyvärr vidare.
Han börjar gå uppför trappen.
- Du! Dina mariachikompisar har varit här och frågat efter dig, säger jag för att ha något att säga.
Han ler.
- Jag vet.
Han plockar fram trumpeten.
- Jag vet, säger han igen och ler lyckligt.
Sen skyndar han iväg. Jag hör honom spela en fanfar på avstånd.