where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

måndag, januari 02, 2006

alla åker plastpåse utom jag

Jag hatar att vara förkyld!!! Snorig, ont i huvudet och hostig. På detta borde jag plugga men jag orkar inte riktigt koncentrera mig (gött med en "riktig" ursäkt). Imorse när klockan började pipa, jag har en alldeles ljuvlig väckarklocka med en disket tit-tit och åtta minuters snooze som man inte alls blir på dåligt humör av. I alla fall var det helt omöjligt att förmå mig att kliva upp så jag skolkade istället och sov fem timmar till. Sen knatade jag till apoteket och höll på attt svimma på vägen hem.

Nu har två, vad som verkar vara trevliga gossar uttryckt att de ska åka plastpåse ikväll och jag vill så gärna göra det med fast jag är blyg för okända människor. Men istället stannar jag hemma och tror att om jag sover så försvinner nästäppan och alla andra obehag. Suck. Till alla er som kommer ut i snön ikväll, glöm inte att fylla platpåsarna med mycket snö - ökar både på farten och vadderar lite åt svanskotan.

4 Comments:

  • At 6:24 em, Blogger oscar said…

    Tycker synd om dig me....du får krya på dig och så får vi samla ett gäng okända nästa vecka istället.

     
  • At 6:25 em, Blogger oscar said…

    ....men då krävs det chilli efteråt.

     
  • At 11:20 em, Blogger felicia said…

    foxy:
    1. sova (försök åtminstone..)
    2 nässpray, två sorter vanlig avsvällande (ex nasin) och så nozoil som är bra för sprukna slemhinnor (om din doktor säger nåt annat kan du hälsa honom att det sa de på ÖNH-kursen och den har han inte läst än)
    3. sov lite till
    4. värktabletter för att få bort eventuell feber, ömklighetskänsla, halsont och huvudvärk
    5. tvinga sig att äta bra(det tror jag förvisso du gör), varierat liksom
    6. dricka vatten
    7. tålamod

    så, det var nog allt

    sen kan man förvisso hänge sig åt "natur"kurer såsom kammomilte, eichneagard, vitlök osv.. kammomilte är bra om man är väldigt tät, öpnnar upp för ett tag typ..

    hoppas något hjälper!!!

     
  • At 2:28 em, Blogger felicia said…

    den ena är sesamolja och tar hand om de torra slemhinnorna och den andra tar hand om nästäppan

     

Skicka en kommentar

<< Home