where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

tisdag, november 14, 2006

jag fortsätter

Misären tycks ha nått in höjdpunkt ikväll, efter två mobilsamtal med vänner allt för långt bort sitter jag här med min punköl. Varför kan inte sånna här män finnas i min värld?

drömprins 1

& 2

Jag vet inte om ettan vinner över tvåan eller om tvåan vinner över ettan. Det beror nog på dagsformen. Det jag vet är att männen i den värld jag numera ingår i är duktiga, trevliga, ambitiösa, har aldrig rökt eller gjort något dumt. Om de mot förmodan gjort det, är det mest en rolig anekdot som ger pluspoäng för att man var lite crazy när man var ung. De tittar på mig som jag är ett UFO om jag drar en vits om snubben som körde babyn i torktumlaren för att den gillade att snurra. Samtidigt som de klagar över att patienterna inte gör som de säger, trots att de förklarat att om man äter för mycket och för sött och dessutom på oregelbundnda tider så blir glukosbelstningen för hög och sen insulinsresistensen ännu högre och då uppregleras inte GLUT-receptorerna och då kommer du faktiskt behöva sprutor med insulin. Men det kommer bli så ändå. Gärna med så mycket grekiska som möjligt. Idag tycker jag inte om mitt skrå.

3 Comments:

  • At 1:11 fm, Blogger Soledude said…

    Hejsan och tack för att du bloggar så jag kan tjyvkika emellanåt! ;-)

    Jag länkade till dig från min egen blog idag, hoppas det är okej.

    Ha en riktigt skön dag! :o)

     
  • At 11:56 em, Blogger felicia said…

    Det är helt ok! Ha en skön dag själv!! ;)

     
  • At 1:45 em, Blogger Chris said…

    de där männen... ibland vill jag ge den sköna nya världen en chans ändå, med tillverkning av alfa- beta och gammamän. och ekorrar. himmel va fint.

     

Skicka en kommentar

<< Home