where have all the cowboys gone?

where is my John Wayne? where is my prairie-sun? where is my happy ending? where have all the cowboys gone?....

onsdag, oktober 05, 2005

insomnia

Vet inte när jag sov mer än fem timmar sist... I enfaldigs öra låter det säkert som tillräckligt. Min normala sömncykel är dock på minst åtta timmar, helst tio. Och säg inte - det är en vanesak. DET ÄR DET INTE!!!!!!!!! Jag har försökt! I ett halvår sov jag i snitt fem och en halv timme per natt, värsta tiden i mitt liv. Det funkar inte. Jag blir deppressiv, aggressiv, korkad och suicidal. Och till råga på allt fet.

De senaste veckorna har jag varit hypoman - dessvärre utan effektiviteten. Sover inte, är rastlös, har tusen planer och projekt - som inte realiseras -, samt har ett svängande humör som inte tycks kunna fixeras vid något mellanläge. Himmel eller helvete, pest eller kolera.

Antagligen skulle några propavan eller lite theralen hjälpa. Eller ännu bättre, imovane eller stilnoct. Riktiga grejer. Då skulle jag sova gott och allt skulle bli som vanligt. Men se, nej - jag tror inte på sånt. Jag tror på god sömnhygien.

Bara sova och sex i sängen. Inte slöa, inte äta, inte läsa, inte glo på film eller tv, inte något onödigt i sängen. Sängen är helig, den ska reserveras för de ändamål den är avsedd för. Gud, så käckt och hurtfriskt. Tillåt mig kräkas.